נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עברתם מספר מקומות עבודה? אולי יש לכם קרנות פנסיה שלא ידעתם עליהם.

כסף מזומן

היום בעידן בו כל אחד מחליף מספר מקומות עבודות, ולעיתים אפילו מקצועות, במהלך חייו, יש סיכוי סביר שיש לכם קרנות פנסיה ש"נשארו מאחור" ושכחתם מהן.
למה זה משנה? כי אולי בקרנות האלה יש לכם כספים אבודים שלא ידעתם עליהם.

 

אבל מהי בכלל קרן פנסיה?

קרן פנסיה היא חיסכון שהמשתתפים בו יקבלו קצבת פנסיה שתואמת את הסכום שחסכו במהלך שנות עבודתם. החיסכון מיועד לגיל הפרישה בלבד והוא ישולם כקצבה או כסכום חד פעמי.

ייתכן שבעבר הפקדתם כספים (שכירים ועצמאים כאחד) בקרנות פנסיה, קרנות השתלמות, ביטוחי חיים או קופות גמל. בכל אחת מהדרכים האלה כנראה יש לכם חיסכון פנסיוני.

 

תוכנית חסכון

 

החיסכון הפנסיוני מורכב משני חלקים

  1. חיסכון– החיסכון הוא המשכורת החודשית (קצבה) שעובד מקבל ברגע שהוא מפסיק לעבוד בגיל הפרישה.
  2. ביטוח– הביטוח יכסה אתכם עד הפרישה. אם לא תוכלו לעבוד מכל סיבה שהיא, עדיין תקבלו כסף בכל חודש. במקרה של מוות האנשים הקרובים אליכם יקבלו כסף מהביטוח.

 

סוגי חיסכון פנסיוני

  1. קרן פנסיה– קרן הפנסיה כוללת גם חיסכון וגם ביטוח. בקרן פנסיה יש כמה מסלולים קבועים שמתאימים לרוב החוסכים. קרן פנסיה פועלת על פי כללים שיכולים להשתנות לפעמים. הקרן מנהלת את הפנסיה להרבה אנשים. אמנם לכל אחד יש חשבון משלו עם רווח משלו, אבל במקרה שבו הרבה אנשים יצטרכו לקבל כסף מהקרן בגלל מחלה או מוות, כולם יקבלו קצת פחות כדי שהכסף יספיק לכולם, ולהפך.
  2. ביטוח מנהלים– ביטוח מנהלים לא מיועד באמת רק למנהלים. כמו בקרן פנסיה, גם בביטוח מנהלים יש גם חיסכון וגם ביטוח. ההבדל הוא שפה החוזה הוא אישי, הוא בינכם לבין חברת הביטוח, לכן הוא גם לא ניתן לשינוי. בביטוח מנהלים יש יותר אפשרויות בחירה. תוכלו לבחור למשל בין כמה מסלולי השקעה או להתאים את הביטוח לצרכים שלכם. שימו לב, ביטוח זה לרוב עולה יותר והוא לא מבטיח סבסוד מינימלי לתשואה כמו קרן פנסיה. כמה שתחסכו, זה מה שתקבלו.
  3. קופת גמל– בקופת גמל אין ביטוח. קופת גמל היא חיסכון נטו שממנו תקבלו כסף אחרי הפרישה. אם רוצים להוסיף גם ביטוח אפשר לקנות אותו בנפרד. גם במקרה הזה יש מגוון רחב של מסלולי השקעה שאפשר לבחור מבניהם את האפשרות שהכי מתאימה לכם.

 

ייתכן שבמעברים בין העבודות והמשרות השונות שעברתם נותרו מאוחר קרנות פנסיה, חסכונות פנסיוניים וביטוחים. ייתכן גם שנותרו בהם כספים אבודים שלא ידעתם עליהם או סתם שכחתם מהם. בכל מקרה, שווה ועדיף לבדוק!

לפרטים נוספים: https://silver-mountain.co.il

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
עורך דין לשון הרע
האם אני צריך שיקום כלכלי?

קביעה אם ומתי יש צורך בשיקום פיננסי היא צעד מכריע עבור אנשים המתמודדים עם אתגרים פיננסיים מתמשכים. שיקום פיננסי

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

הפעילות העסקית שלנו כרוכה בהתנהלות שוטפת מול רשות המיסים, כאשר אחת הפעולות השגרתיות היא ניכוי מס במקור, המאפשרת גביית

המדריך לערבויות משכנתא

לקיחת משכנתא יכולה להיות מורכבת, בעיקר היות ומדובר בהלוואה גדולה שתלווה אתכם לאורך שנים. על כן, כדאי להתכונן ולהבין