נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להרכיב שיניים תותבות

שיניים ראשית

הרכבה של שיניים תותבות הפכה לקלה יותר מאי פעם, וזאת בשל טכניקות ייחודיות אשר פותחו ע"י רופאי שיינים. במאמר הבא נסביר כיצד להרכיב שיניים תותבות וכיצד לשמור עליהן, באופן הטוב ביותר.

 

שיניים תותבות – חלופה זולה ובטוחה לשימוש

אם שמעתם לאחרונה באמצעות פרסום ברדיו אודות הפיתוחים החדשים של רפואת השיניים, אתם כנראה לא לבד. למעשה, מעל גיל 60 ובהתאם לגנטיקה המשפחתית עולה הסיכון לאובדן שיינים, ולכן עולם רפואת השיניים מפתח אלטרנטיביות מצוינות אשר מאפשרות להשיב ללסת את מראה השיניים  וכתוצאה מכך ישנן שתי חלופות עיקריות: השתלת שיניים או הרכבה של שיניים תותבות. הרכבה של שיניים תותבות נחשבת לחלופה זולה יותר מאשר השתלה, והיא מתבצעת בהתאמה אישית ע"י מרפאת שיניים בלוד או מרפאה מקצועית ברחבי הארץ, בהתאמה אישית למטופל/ת. ישנן לא מעט שיטות להרכבה, אולם חשוב לזכור כי רק לאחר פגישת ייעוץ עם רופא שיניים תוכלו לבחור את השיטה הנכונה לכם. כיצד אם כן ניתן להרכיב שיניים תותבות? להלן מספר דוגמאות נבחרות.

 

תותבת זמנית

תותבת זמנית מורכבת באופן זמני על הלסת העליונה או התחתונה, לקראת ביצוע השתלה. עם זאת, רבים משתמשים בתותבת לצורך קבוע, וזאת בשל הנוחות הרבה בהרכבה. את ההרכבה מבצעים באמצעות  התאמה אישית אשר נעשית באמצעות לקיחת  פלטת השיניים העליונות או התחתונות יחדיו ולאחר מכן יציקה של הפלטה מבסיס אקריל. מדובר בפתרון מצוין, זול ובטיחותי לשימוש, וההרכבה עצמה מתבצעת באופן עצמאי ובהתאם לרצונכם, כך שבלילה ניתן להסיר ולהישאר ללא התותבת הזמנית.

שיניים

תותבת שלמה קבועה

את התותבת ניתן להרכבי באופן קבוע על מבנה הלסת, והיא נבנית באמצעות לקיחה של דוגמא ממבנה הלסת ולאחר מכן בנייה של מערכת שיינים תותבות עשוי קומופוזיט היוצר הלכה למעשה שיניים טבעיות אשר נראות כאמיתיות לחלוטין. את התותבת מקבעים באמצעות חומר אקריל המדמה את מבנה החניכיים מבחינת הצבע והמרקם. על אף כי מדובר בחלופה יקרה יותר, היא משתלמת בשל איכות חומרי הגלם בהם משתמשים רופאי השיניים כמו גם העובדה כי מדובר בתותבת שלמה אשר נשמרת בצורה איכותית למשך שנים רבות, כל עוד מקפידים על תחזוקה שוטפת של היגיינת הפה.

 

תותבת שתלים

גם כאן מדובר בהרכבה קבועה על השיינים, כאשר בשונה מתותבת שלמה קבועה כאן מדובר בתותבת אשר מושתלת על שתל, ולכן היא מורכבת יותר ודורשת מיומנות מצד הרופא המטפל. מדובר בטכניקה מצוינת לצורך התקנה של תותבת, והיא נעשית באמצעות חומרים עמידים ואיכותיים אשר מעניקים יתרונות רבים בעבורכם, וזאת לאור העובדה כי ניתן לשלוף את התותבת בקלות לצורך ניקיון ותחזוקה לאור העובדה כי אין צורך בדבקים לקיבוע. בנוסף, מדובר בשתלים יציבים מאוד, אולם התהליך עצמו הינו מורכב ודורש לא מעט סבלנות,  כמו גם יקר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אנשי מקצוע
איתור נזילות מקצועי
טיפול ברטיבות בתקרה

רטיבות בתקרה היא נושא כאוב שיש לאתר ולטפל בו באופן מיידי ברגע שמופיעים סימנים מקדימים. זאת על מנת שהרטיבות

איש מקצוע
חשמלאי או חשמלאי מוסמך?

מי שלוקח החלטות בחיפזון סופו שיפגע. כך לדוגמא בכביש אם אנחנו נוהגים מהר וללא חשיבה מהר מאוד נעשה תאונת

עיצוב הבית ראשית
איך לתכנן נכון את עיצוב הבית

תכנון חכם של עיצוב הבית משלב בתוכו שלושה נושאים עיקריים: נוחות, אסתטיקה ותקציב. מכאן והלאה אפשר להתייחס לנושאי משנה חשובים