נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך הדפסת 3D עובדת

קבל

ככל שעובר הזמן, העולם הולך לכיווני התפתחות וקדמה שלא יכלנו לשער לעצמנו מעולם שנגיע אליהם. פיתוחים כמו חיסונים חדשניים, דרכי תקשורת שהלכו והתפתחו, אפליקציות ששינו לנו את החיים ועוד הם רק חלק ממה שהעולם המודרני של המאה ה-21 מציע לנו. מוצר נוסף וחדשני שנכנס אל חיינו בשנים האחרונות הוא המדפסת התלת מימדית. במאמר הקרוב נבין איך הדפסת 3D עובדת.

 

מה זה בכלל מדפסת תלת מימדית?

לפני שמדברים על איך הדפסת 3D עובדת, כדאי שנבין מהי מדפסת תלת מימדית. מדפסת תלת מימדית היא מדפסת שבאמצעותה ניתן להדפיס מודלים שעוצבו ותוכננו בקפידה על ידי תוכנות מחשב שמיועדת לכך. באמצעות התוכנות המתקדמות ניתן לתכנן מבנים, צעצועים, רהיטים, כלי בית ואפילו איברים, כשבשביל הפיתוח האחרון תצטרכו להחזיק גם כמובן במיומנויות רפואיות.

מדפסת תלת מימדית יכולה לשמש אנשים פרטיים כמו גם עסקים גדולים וחברות גדולות, ולמעשה קיימות תעשיות שלמות שמשתמשות במדפסת התלת מימדית כחלק מהעבודה השוטפת, כשאדריכלים, מעצבים על כל סוגיהם ומהנדסים הם הבולטים שמבין המשתמשים במדפסת זו.

 

איך הדפסת 3D עובדת?

אחד היתרונות הגדולים של הדפסת 3D הוא שהיא מאוד פשוטה ונוחה לתפעול. מערכות התכנון מחזיקות בממשקי משתמש נוחים במיוחד שמאפשרים לכל מי שמתעניין במדפסת תלת מימדית להצליח ולהשתמש בה בצורה יעילה ונוחה.

הדפסת 3D עובדת למעשה בצורת הדפסה של שכבות על גבי שכבות. לאחר התכנון והעיצוב של הדגם או המודל, ניתן לבחור באיזה חומר רוצים להדפיס את האלמנט התלת מימדי. חומרים כמו ניילון, ABS, PLA ועוד הם חלק מהחומרים שמביניהם ניתן לבחור.

לאחר שהחומר נבחר, המדפסת מדפיסה, בהתאם לדגם שעוצב ותוכנן, שכבה אחרי שכבה, כשכל אחת מהן דקיקה ביותר ו"מתיישבת" על השכבה שהודפסה לפניה. בצורה זו הדגם המתוכנן מודפס כחומר ממשי בעולם.

 

יתרונות של הדפסת 3D

מדפסת 3D היא בעלת יתרונות רבים. המדפסת חוסכת הרבה בכל מה שקשור בזמן ומשאבים כלכליים כמו גם בכוח אדם. ברגע שניתן לעצב ולתכנן את הדגמים בצורה קפדנית כל כך עוד לפני שלב הייצור – נחסך פה גם שימוש בחומרי גלם. היות והמודעות לאיכות הסביבה הולכת וגוברת בשנים האחרונות, קיים ניסיון גדול להפחית ככל הניתן את השימוש בבניית דגמים מחומרים מזהמים, ולמעשה שימוש בהדפסת 3D מאפשרת את הצמצום הזה, כשההדפסה מתרחשת רק בשלב שהדגם כבר סופי להדפסה.

 

כמה עולה מדפסת 3D?

היום קיימים המון דגמים של מדפסות 3D, לצרכים אישיים ולצרכים תעשייתיים. המדפסות מגיעות בגדלים שונים ועם יכולות שונות, כך שהמחירים של מדפסת 3D משתנים ממדפסת למדפסת. ככלל, מדובר על טווח מחירים שנע בין כמה מאות שקלים, בדרך כלל 300-800 ש"ח עבור המדפסות הפשוטות יחסית, בעוד מחירי המדפסות המתקדמות יותר עומדים על 5,000 ש"ח ומעלה.

מכונת צילום

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
סטטיסטיקות
מהו קידום אתרים?

האם אתה בתחילת מסע קידום האתר שלכם? כנראה ששמעתם את המושג SEO (Search Engine Optimization). קידום אתרים עשוי לעזור

פרסום באינטרנט לעסקים
פרסום באינטרנט לעסקים

בעולם העסקי התחרותי, בעלי עסקים רבים  נדרשים להבנה עסקית לצורך התמודדות מהירה וקבלת החלטות עבור העסק שלהם. כיצד פרסום